Skøyter

Når barna er 4 år, legger vi opp til et 10 ukers skøyte-kurs. Vi legger opp til skøyte aktiviteter etter ulike nivå. Alle skal oppleve mestring!

Vi starter nede på isen; kjenner at den er hard, kald og glatt. Etterpå kryper vi på isen, reiser oss opp, går og tilslutt skøyter. Vi bruker ikke bruskasser, eller andre støtter i opplegget, men barna kan bruke dette i den frie leken på slutten. Vi bruker ringer, ulike hinder og leker, slik at skøyteopplæringen blir lekbetont og gøy. Vi er så heldige å ha tilgang på Stavanger hockey sitt utstyr, og noen av de voksne er også kurset med Stavanger hockeyskoles trenerkurs.

Det er veldig kjekt om barna har egne skøyter, men dette er ikke et "must". Skøyter og hjelm kan lånes, men greit om barna har en sykkelhjelm el.l. Alle må ha gode vanter, samt varme klær. Pakk sakene i en sekk/bag, så blir utstyr kjørt bort til Stavanger ishall.

Å gå på skøyter er en utrolig god trening. Det er bra for mange grunnlegggende bevegelser, bl.a. balansen.

Men det viktigste av alt; barna skal ha det gøy og oppleve mestring!