Samefolkets dag

6. februar hadde vi en fantastisk kjekk feiring av samefolkets dag her i barnehagen. Utrolig spennende og kjekt å få lære mer om samefolket:)

Vi startet dagen med felles samling i gymsalen hvor lavvoen var satt opp, «reinsdyret» stod fremme og det samiske flagget hang oppe. Vi øvde oss på å synge noen samiske sanger, danset samisk dans, så på samisk barne-tv og hørte på samisk eventyr inne i lavvoen. Alle fikk prøve seg på å kaste lasso på "reinsdyret" og fargelegge det samiske flagget. Til lunsj hadde vi deilige reinsdyrkaker og samisk hjemmelaget brød - Gahkko.  En super vellykket dag hvor vi lærte masse om samefolket og koste oss med kjekke aktiviteter. Vi gleder oss allerede til neste år!