Nå er vi klare for OL!!!

I morgen blir det åpningsseremoni her i Egenes Idrettsbarnehage. Hver aldersgruppe i barnehagen har laget sin egen OL- ring, og de er nå satt sammen og hengt opp. Vi skal lære om flagg, ringenes betydning, ulike idrettsgrener og mye, mye mer - alt etter alder og nivå, selvfølgelig:) Klokken 9.30 samles vi ute i barnehagen, tenner OL-ilden og synger "La ilden lyse" og "OL-floka". Etterpå blir det ute- lek og grilling av pølser.

OL fortsetter i to uker med mye kjekt på programmet. Vi skal i is-hallen hvor vi legger opp til ulike aktiviteter  på isen, som curling, hockey-pockey, is-dans og runde-tider. Vi skal også ha en aktivitetsdag her i barnehagen hvor vi leker ulike grener innenfor vinter-ol. Så mye snø kan vi nok ikke forvente, men vi gjør så godt vi kan uten:)

Medaljeoversikten henges selvsagt opp i gangen! Vi må jo telle hvor mange medaljer Norge får:)

Blir det frost, tenkte vi å lage is i bingen. Vi har mange ideer til aktiviteter, men er selvfølgelig åpne for forslag.

Det hele avsluttes torsdag 20. februar med stor stas og medalje- utdeling!

Vi gleder oss til to super-kjekke uker!!!